HMS Victory, HMS Warrior 1860 HMSヴィクトリー号、HMSウォーリアー1860号

In Portsmouth Historic Dockyard, I boarded two historic ships, HMS Victory and HMS Warrior 1860.
ポーツマス・ヒストリック・ドックヤードで2隻の歴史的な船に乗りました。
HMSヴィクトリー号とHMSウォーリアー1860号です。

HMS Victory 1

First, HMS Victory.
When I was a child, my parents bought me a pictorial book of ships, and I read the story of the Battle of Trafalgar in it.
The Battle of Trafalgar (1805) was a naval battle fought by the British Navy against the combined fleets of the French and Spanish Navies.
The British ships led by Admiral Lord Nelson aboard HMS Victory defeated French and Spanish ships.
I was impressed by the story, and I came to mind that I see the preserved HMS Victory someday.
The dream came true.
最初はHMSヴィクトリー号です。
子供の頃親が私に船の図鑑を買ってくれ、その中でトラファルガーの海戦についての話を読みました。
トラファルガーの海戦(1805)はイギリス海軍がフランス・スペインの連合艦隊と戦った海戦ですが、旗艦のHMSヴィクトリー号に乗るネルソン提督率いるイギリス艦隊がフランス・スペインの連合艦隊を打ち破りました。
その話はとても印象に残り、いつか保存されたHMSヴィクトリー号を見たいと思いましたが、今回その夢がかないました。

HMS Victory 2


HMS Victory 3


HMS Victory 4


HMS Victory 5


HMS Victory 6

A lot of cannons are on the ship, so terrible, violent battles can br imagined.
とにかく沢山の大砲が積まれていて、ものすごく激しい戦いであったことが想像できました。

Nelson.jpg
Admiral Lord Nelson ネルソン提督


HMS Warrior 1860 1

HMS Warrior 1860 is Britain's first iron-hulled, armoured warship in the world.
When the Japanese who came to the UK in the Edo period and the early Meiji period saw a ship like this, they might be shocked by the shipbuilding technology and realize that they had to learn from the UK.
HMSウォーリアー1860号はイギリスで作られた世界初の鉄製の船殻と装甲を持つ、すなわり船全体が鉄で作られた軍艦です。
幕末や明治初期の日本からイギリスに来た日本人がこのような船を見たときは、きっとその造船技術に衝撃を受け、イギリスに学ばなければならないと思ったことでしょう。

HMS Warrior 1860 2


HMS Warrior 1860 3


HMS Warrior 1860 5


HMS Warrior 1860 4

When I got off the ship (HMS Victory?), I made a slight bow to an elderly seaman standing at the doorway.
Then he said, "Thank you, sir." I was a younger foreign tourist, but he said "sir"politely.
I felt British politeness, and I liked it.
私が下船するとき(たしかHMSヴィクトリー号?)、出入り口に立っていた初老の船員に会釈しました。
すると彼は「サンキュー・サー」と言いました。私は若い外国人旅行者なのに丁寧に「サー」をつけて。
イギリス流の礼儀正しさを感じ、いいなと思いました。

2013/9/10

Comments

Private comment

Profile

Koimaru

Author:Koimaru
Welcome to FC2!

Latest journals
Latest comments
Latest trackbacks
Monthly archive
Category
Search form
Display RSS link.
Link
Friend request form

Want to be friends with this user.